Eugene - Sufjan Stevens

Light struck from the lemon tree
明媚的光透过柠檬树斑驳洒落

What if I'd never seen hysterical light from Eugene?
如果来自尤金的我从未见过这肆意斑斓的光影会怎样?

Lemon yoghurt, remember I pulled at your shirt
还记得 我曾把柠檬酸奶洒在你的衬衣上
I dropped the ashtray on the floor
也曾将烟灰缸摔落地板

I just wanted to be near you
我只是想靠近你

Emerald Park, wonders never cease
翡翠公园 奇迹永远不会停

The man who taught me to swim, he couldn't quite say my first name
教我游泳的那个人竟说不出我的名字

Like a Father he led community water on my head
他像是父亲般 带我去社区的成人游泳池
And he called me Subaru
他叫我斯巴鲁

And now I want to be near you
此刻 我只想靠近你

Since I was old enough to speak I've said it with alarm
自我可以说话起 我总是说要报警

Some part of me was lost in your sleeve
因为我有点迷失
Where you hid your cigarettes
迷失于你藏香烟的袖口

No I'll never forget
我永远也不会忘记

I just want to be near you
我只是想靠近你

Still I pray to what I cannot see
仍为我看不见的你祈祷

In the sprinkler I mark the evidence known from the start
花洒中我标注从一开始我就清楚结果的记号

From the bed near your death, and all the machines that made a mess
靠近床头已停止呼吸的你 仪器让这一切显得更糟
Far away the falcon flew
像是飞离的隼般遥不可及

Now I want to be near you
此刻 我只想靠近你

What's left is only bittersweet
却尝到夹杂甜蜜的苦涩

For the rest of my life, admitting the best is behind me
这余生 不得不承认 有你在该多好

Now I'm drunk and afraid, wishing the world would go away
微醉的我害怕这世界会突然消失
What's the point of singing songs
如果无人聆听

If they'll never even hear you?
那浅吟低唱又有何意义?

评论
热度 ( 1 )

© lilybach | Powered by LOFTER